Nuffnang Ads

Followers

Thursday 14 June 2012

Toyota Corolla SEG AE111 1996

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
ini adalah last ttg kreta saya.. x tau lah infuture nk tukar kreta lain or x.. huhu ...

ok, berakhir tahun 2010, aku dh decide nk kahwin, masa tu loan aku dh kena reject, so, mana nk cekau rm10k last² minit untuk hantaran kahwin? so, aku decide nk jual WAS 8964... bulan november 2010, WAS8964 selamat dijual dgn harga rm9k termasuk tukar nama...

selepas aku dh jual WAS 8964, aku beli pulak TOYOTA COROLLA AE111 SEG 1996 dgn harga rm19.8k tidak termasuk tukar nama n insuran.... loan aku hnya approve rm18.8k under public bank..
so, harap gambar dapat huraikan segala²....
masa baru survey dkt selayang auto city.... 

bahagian dalam enjin... standard 4afe (A) daaa... 

nie pulak bahagian blakang... 

milage baru 12xk

nie gambar bila dh bawak balik rumah taman medan... ruangan dalaman yg standard habesss...

pertama skali aku tukar timing belt, tukar complete bush² bhgian bawah, termasuk absorber dan drive shaft...

Absorber baru, tulang anjing baru, right end baru, drive shaft baru, bush lower arm baru..

tukar kasut baru.... advan RG imatation + tayar Michelin 15/55/195

oleh sbb bini aku kata x kontra warna emas, so, aku pun swaplah dgn brader wira nie... 

barulah menyerlah kasut tue..

dh dapat kasut, kpala depan pun nk kena mekap jugak... 

Set depan Ae111 Levin BZR

dapat pulak seat depan n blakang dari ae111 Levin BZR jugak.. 

sblah depan mmg cun, Plug n Play (PnP) tapi....

seat blakang x ngam... aiseh... hurm... 

Oleh sbb kekurangan kewangan, aku pun decide nk jahit sdiri seat nie...

marking² dulu...

90% hampir siap

taraaa.... hasil bhgian bawah...

dapat pulak pintu ae111 tahun 99 dari Jepun.

ditambah pulak dgn skirting ae111 Levin BZG

skirting boleh trus PnP tp kena oter sket d pintu blakang...

Lips depan Ae111 Levin Bzg

dh dapat lips, barulah comey sket...

meter ae111 carib

rsnya itu ja gmbar yg aku ada... nntikan gambar² yg terbaru

ini gambar yg baru ambil...

Meter AE111 Carib yg telah siap dipasang...

yang nie plak ducktail dari model toyota apa ntah.. janji boley masuk cun²..
Nk update lg sket proses swap rim..
TE37, 15, 8jj ET 0..

Nmpak jahat lah plak...

oleh sbb rim tu terlalu keluar body, x jadi pakai... pakai balik rim lama...
yg nie masa join aktiviti dkt Janda Baik, Pahang


itu saja update kali nie... hehe Trima kaseh kerana sudi sokong blog sy nie.. 

33 comments:

  1. rajin nya lah zam buat blog amcam yg kes peslif tu dah setel ke lum zam?

    ReplyDelete
  2. trima kaseh abah jd pengkomen blog sy yg no 2... hehe.. la nie x da kerja tetap lg, tue yg rajin buat blog.. alhmdllah.. dah setel dah...

    ReplyDelete
  3. bos..tya sikit...meter tu model carib 99 kan? kena mode tak nak masuk kat ae111 kristal lite....wiring ke mod tak? braket meter kena mod tak?



    tq...abah corolla

    ReplyDelete
  4. yup, meter carib 99... klu x silap boleh Plug n play... x perlu mod braket... cuma wiring ja merby kena mod.. cuba abah check, kreta abah guna speed cabel or speedo sensor? kalau speedo sensor, rsnya mmg PNP... tp klu guna speedo cabel, kena mod sket lah...

    ReplyDelete
  5. rsa kena saya pakai kabel gak...sama ngan keta zam jgk kot...kat mna leh buat klu nk wiring meter tu?

    abah corolla

    ReplyDelete
  6. berminat a bro nak belajar tukar2 nih...harap tunjuk ajar...aku pon ade AE111 tapi tak berapa reti sket mody2 barang nih

    ReplyDelete
  7. boleh2, xda mslah... Bro ada area mana?

    ReplyDelete
  8. aku pon nak blajar lah.. im new bie.... tlg ajar ye

    ReplyDelete
  9. ceh, men ke hang wan... hang lg org lama main toyota dari aku.. hang yg byaq ajaq aku pasai toyota nie... trima kaseh lah noo wan... mau xdak hang, aku x sampai sini lah...

    ReplyDelete
  10. alamak...lama btul tggl mende nih...ok2..aku ade kat area jb..kalo bole cadangkan barang2 ni carik kat mana,nnt aku riki tempat...kalo ade kat luar kawasan pon takpa...

    1.seat
    2.front grill
    3.speedometer

    p/s :camne nak get notification ek...aku kalo tak bookmark mende ni mmg tak igt kot page nih...jarang bkak blog

    ReplyDelete
  11. Xeropentium.... bro ada masuk group toyota 1-stop car parts x?
    kalau ada, dlm tu ada nk jual set ae111 carib GT.. complete seat n door trim... front grill & front grill pun ada... klu x silap area KL...

    notification klu x silap, komen dkt cni pun akan dapat notification.. klu x silap lah.. sy mmg ada dapat... tp xtau klu notification tu hnya untuk owner blog ja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. zam. bodypart bzr 2 kena mood or pnp?? kalau mood. tpt mana kena mood..

      Delete
    2. kena mod... fender bzr kena kacuk dgn fender asal.. klu bro berminat, sy ingat nk jual bodypart nie...

      Delete
    3. ala.. sy dh beli.. tgh pasang terbengkalai.. rugi xbeli yg dh siap mcm ni.. terpaksalah kena siapkn jg projek 2.. zam, kena kacuk bahagian mana?? dekat pilar 2 x mgam.. breker bonet kena mood x??

      Delete
  12. beli brapa harga? braket bonet kena mod, n fender kena mod... fender dari pintu, guna balik yg fender asal, agak² dlm sejengkal, potong... guna yg bzr pnya plak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo mcm 2..beli rm500 model trueno bzg..syg pula nak potong fender asal.. zam,fender saja xnk jual ke?? pening nk mood pun xde kedai yg blh buat.. terima kasih atas info.

      Delete
  13. owh bolehlah harga tue... nk x nk, mmg kena ptg fender asal... x jual lah bang.. nk jual 1 set... welcome...

    ReplyDelete
  14. bang.. nak jual bape bodypart tuh? cer email kat saya...

    ReplyDelete
  15. Boleh sms sy no phone x? X dapat nk email lah... nie no phone sy 013-3898996

    ReplyDelete
  16. Saya nk cari meter asal...tp tk dapat dikawasan kedah kat mana mudah dapat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy x sure lah mana nk cari... la nie bro pakai meter apa? kenapa nk cari meter asal?

      Delete
    2. salam. nk tya bodypart bzr tu ada lg tak.

      Delete
    3. Dulu mod bodypart tu kat mana.

      Delete
    4. Wssalam... bodypart BZR tu dah jual... sy beli mmg dh siap mod..

      Delete
  17. Spoiler tu bli kat mna ye bro.....model apa ye

    ReplyDelete
  18. Spoiler tu bli kat mna ye bro.....model apa ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. spoiler model toyota corsa. beli dkt mmber SP.

      Delete
  19. as salam tuan...nk tnye ckit...penjimatan minyak seg dgn myvi mne lg jimat minyak

    ReplyDelete
    Replies
    1. wssalam. sy x pernah bawak Myvi.. jadi x tau nk agak mana satu lagi jimat myak

      Delete
  20. Salam bang..nak tanya utk wiring lampu tu abg pakai bzr punya ke? ke mod wiring asal sambung ngan bzr punya lampu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wssalam. wiring tu std SEG ja.. mod sikit untuk masuk dgn lampu BZR

      Delete