Nuffnang Ads

Followers

Monday 25 June 2012

Perjalanan hidup aku dalam Kelab Toyota Ver 1

Assalamualaikum dan salam sejahtera... 

Hari nie aku nk kongsi dgn hampa semua mcm mana sejarah hidup aku bersama² KELAB TOYOTA nie... 

masa aku pkai kreta KE20, aku lone ranger, tp, bila dh mula pkai AE80, aku mula cari geng...

Bermula pertengahan tahun 2008 aku mula berjinak dgn TOYOTA, aku mula join kelab AE80GROUPS melalui AH FEI (Ahmad Fikri). kebetulan pula masa aku join tue, dh dekat dgn ulangtahun pertama penubuhan kelab tue. 13.06.2008, truslah join ulang tahun tue dkt SG Buloh bersama² dgn 2 org member baik aku iaitu IDZUAN dan DIGI... Thanks to Ah Fei coz bg tumpang tdoq rmah dia... 

Kreta aku yang warna putih sebelah kreta kuning tue ha... 

nie gambaq masa aku tngah potong bahan² untuk BBQ... (sbelah kiri aku tue Farid n sbelah kanan skali mmber baik aku IDZUAN)

Hari kedua ulang tahun AE80GROUPS, konvoi ke SG Pinang... dalam perjalanan, kreta aku OVER HEAT r plak... tunggulah enjin sejuk sat... 

Berkat pertolongan ahli², sampai jugak kami d SG Pinang.... 

dh habeh mandi², malam tu aku trus balik perlis....

selang 2 bulan lepas tue, aku mula kenal dgn OTAI Toyota perlis iaitu ABU, start tu, aku mula join KELKETU (KELab KE reta Toyota Utara)


pada 03-08-2008, bermula dgn konvoi kenduri ahli KELKETU iaitu CHA'A a.k.a cikgu... 

Pada 31.01.2009, aku join plak event KELKETU dkt Pantai Merdeka, masa nie aku dh mula kenai dgn Gee (PAX 4000)...

kreta aku yg warna kuning tue ha... 

2.05.2009, aku join Mesyuarat Agung KELKETU yang ke 2...

barisan kreta² toyota.... 

pada 12.09.2009, aku join satu event berbuka puasa dkt Permaipura Golf & Country Club dkt Bedong, Kedah
masa nie aku dh mula pakai kreta WAS8964... 

aku rs stakat nie dulu lah kot, kebas tangan dok type nie, tmbah plak bini panggil makan nasi... besok aku sambung versi 2 plak... di mana bermulanya era Toyota Utara (T-Utara).... 



12 comments:

  1. nice...huhu gi la mkn nasiii dlu huhhuu

    ReplyDelete
  2. aiyark.... dah makan.... kenyang dah pon.. hahha.. trima kaseh komen ... hehe

    ReplyDelete
  3. boleh la klau aq nak join skali kelab nie..
    aq pkai kete toyota starlet kp61..

    ReplyDelete
  4. boleh bro.. xda maslah... bro ada area mana?

    ReplyDelete
  5. Azizi Gee Rasid26 June 2012 at 12:11

    pasni bleh buat novel plak perjalanan hidup bersama toyota haha..

    ReplyDelete
  6. G => kot sat lg x lepas SIRIM lah.. ayat tunggang langgang.. hahaha...

    ReplyDelete
  7. alamak..semua utara je..aq kat Kelantan x jumpa pun kelab2 toyota corolla macam korang nih..haih..aq pakai toyota corolla gl ae92

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf br prasan komen nie, dh jmpa kawan² toyota blah sana x?

      Delete
  8. tumpang lalu..nk tanya harga pasaran tk toyota kp31..sape2 blh tlg..tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf KP 31 mmg rare bang... harga jarang dengar...

      Delete
  9. salam bro zam..sy bru pakai toyota le trngin nk join bro..area perlis..he2

    ReplyDelete
  10. wssalam bang.. kalau blah² perlis, boleh contact TOyota Utara Motorsport... 013-511 1357 (apit)

    ReplyDelete